درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک

  • پنجره یکی از عوامل مهم اتلاف انرژی در ساختمان هاست ، اتلاف انرژی در پنجره های خوب آلومینیومی بسیار کمتر از پنجره های آهنی است.در و پنجره دوجداره آلومینیومی به دو صورت ساده و ترمال بریک ارایه می شوند.پنجره های Thermal break ( شکست حرارتی ) از انواع پنجره های عایق در برابر حرارت می باشند .پروفیلهای  ترمال بریک  از دو مقطع پروفیل آلومینیومی مجزا که به وسیله تیغه های پلی آمید به هم متصل می گردند، تشکیل شده اند.سیستم ترمال بریک که در اروپا ابداع شده است به دلیل داشتن لاستیک پلی آمید مابین جدار داخلی و خارجی پروفیل که توسط پیشرفته ترین ماشین الات اروپایی پانچ می گردد امکان نفوذ گرما، سرما و لرزش را به صفر رسانده و امکان دو رنگ بودن نمای داخلی و خارجی را میسر می نماید.

    پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارتهای بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه یو وی حفظ می کند . بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر مزایای تیغه های پلی آمید می باشد. تیغه پلی آمید مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر می شود.در واقع اطلاق عنوان ترمال بریک به این سیستم به دلیل ایجاد شکست حرارتی و ممانعت از انتقال حرارت می باشد.نتیجه استفاده از پروفیل ترمال بریک، جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس می باشد.بطور متوسط 30 % سطح خارجی ساختمان را پنجره تشکیل می دهد . 70 % از سطح هر پنجره را شیشه و مابقی را پروفیل تشکیل می دهد.

    پروفیلهای ترمال بریک، جدیدترین تکنولوژی اروپا برای جلوگیری از اتلاف گرما میباشد. در پروفیلهای معمولی و همانطور که از شکل مشخص است مقداری انرژی از طریق بدنه پروفیل آلومینیوم (بعلت هادی بودن آلومینیوم) از طرف داخل ساختمان به خارج هدایت میشود.