نمای فریم لس و کرتین وال

  • نمای کرتین وال(Curtain Wall)

    یکی از قشنگ ترین نماهای جدیدی که با تلفیق آلومینیوم و شیشه توانسته زیبایی خاصی را به نمای ساختمان دهد نمای کرتین وال (Curtain Wall) است. اخیرا با توجه به کاربرد شیشه و آلومینیوم در نمای کرتین وال از شرایط و ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار می باشد.

    از ویژگی های نمای کرتین وال میتوان به میزان انعطاف پذیری خاصی که این نوع نما ها در مواجه با تنشهای ناشی از زلزله و نشت های احتمالی ساختمان در مواقع اضطراری دارد بر شمرد و همچنین نمای کرتین وال کاملا بصورت صنعتی ساخته می شود و بصورتSelf Supportو تماما آلومینیومی طراحی و اجرا می گردد.این نوع نما در انواع فریم لس و فیس کپ ساخته و اجرا می شود.

    ویژگی های نمای کرتین وال

    • امکان استفاده از شیشه 2 یا 3 جداره
    • امکان ایجاد سطح عایق دما با استفاده از پروفیلهای Thermal Break
    • امکان استفاده از در پوش های متفاوت
    • امکان اجرا به صورت تمام آلومینیوم
    • عدم محدودیت رنگ
    • امکان استفاده از مقاطع و ابعاد متفاوت با توجه به نیاز پروژه

    نمای فریم لسFrame less))

    استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبائی امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می نماید. همچنین استفاده از شیشه های 2 یا 3 جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب را ایجاد میکند. 
    در نماهای فریم لس شیشه ای، قابهای آلومینیومی نگهدارنده شیشه (شیشه ها می توانند تک جداره و یا دوجداره باشند) بر روی یک فریم فولادی که از پروفیل هایی با سایزهای متفاوت ساخته شده نصب و فیکس می گردند.

    وجود لاستیکهای هوا بندی و آب بندی در اطراف فریم و شیشه باعث گردیده سطح نما کاملا ایزوله (آب بندی و هوا بندی) گردد و از نکات بسیار مهم این سیستم آن است که در سطح نما بیشتر شیشه دیده شده و آلومینیوم با ظرافت خاصی در کنار شیشه قرار می گیرد و در ضمن پنجره های باز شو نیز قابل رویت نمی باشد،همین امر باعث گردیده تا این سیستم مورد توجه اکثر طراحان ساختمان قرار گیرد.


    مزیت های سیستم Frame Less
    ظرافت دید فریم نگهدارنده شیشه از خارج
    امکان بهره گیری از باز شو مخفی در نما
    آسانی تعویض شیشه
    عدم انتقال تنش های سازه اصلی بنا بر شیشه
    عملکرد مستقل هر یک از فریم ها در برابر زلزله